Member
Für Pattaya: Leider Nein.Member hat gesagt:Aus TAT News von heute:
This means nearly all businesses and activities in the Blue Zone destinations can continue to open with “New Normal” operations. These include all shopping venues, convenience stores, markets, cinemas and theatres, sports venues, hair salons and barbershops, massage and spa shops, beauty and aesthetic clinics, and tattoo shops. Restaurants and eateries can also resume normal opening hours. Meetings, events, and fairs can be also held normally with no limitation on the number of attendees.
However, all types of entertainment venues, including pubs, bars, and karaoke shops nationwide are to remain closed.
Thailand’s colour-zoning for COVID-19 control as of 1 December, 2021:
26 “Blue Zone” Provinces with Pilot Tourist Destinations
Eastern Region: Chanthaburi (only for Mueang and Tha Mai districts), Chon Buri (only for Bang Lamung, Ko Si Chang, Pattaya, and Si Racha districts, and only Bang Sarey and Na Jomtien subdistricts in Sattahip district), Rayong (only for Ko Samet), and Trat (only for Ko Chang and Ko Kut districts).
Das würde ja bedeuten, dass etwas mehr geht in TTC
Kein Alkohol, keine Bars oder Clubs.
Durch den Emergency Decree ist der Special Zone Status ausgehebelt, der normalerweise den Pattaya Mayor zu einer eigen, unabhängigen Vorgehensweise ermächtigen würde.
Die Entscheidung liegt dadurch beim Gouverneur der Provinz, Chonburi. Der bewegt sich aber nicht. - Da spielen wohl auch einige politische Animositäten mit ...
Erschwerend kommt hinzu, daß der alte Chonburi Public Health Officer gefeuert wurde, als die "Welle" begann.
Der neue Public Health Officer ist nach Hintergrundberichten von dem Typ, den gewiß jeder schon einmal kennengelernt hat, der in einer größeren Organisation gearbeitet hat ... ich erfülle meine "Objectives" ... interessiert mich nicht, wie sich die Rahmenbedingungen geändert haben ... meine "Scorecard" habe ich zu 20% übererfüllt...
- Egal, ob es der Organisation schadet oder nicht. -
Da hilft eigentlich nur, wenn der "GM", der Gouverneur, reingrätscht und so einem Typen den Kopf zurechtsetzt ... tut er aber nicht.
Zuletzt bearbeitet: